pondělí 8. října 2012

7. 10. + "Mnoho povyku pro nic":)

Tohle jsem dnes našla - úžasné! Z 59 kg na 54 za 5 týdnů.
Asi to nebyl extra zdravý způsob, ale výsledek je skvělý!
Krásné pondělí přeji!
Nejprve včerejší jídelníček:
6:50 - jahelná kaše se dvěma banány a mandlemi
10:50 - tři mrkve
14:00 - ječmen s fazolkami, ledový salát
17:30 - kedlubna, sluneč. semínka
19:30 - orestovaný dietní hermelín s orient. kořením a olivovým olejem, knackebroty, miska červeného zelí + 2 menší kousky štrůdlu (od maminky:))

V prvé řadě bych chtěla poděkovat za komentáře - články nebudu tolik řešit, jídelníčky zde naleznete i dále. Co se včerejšího jídla týče, pěkně jste mě zdrbly:)! 

Zkusmo jsem to napočítala ve STOB:
6:50 - jáhlová kaše (bez mléka) 90g, brusinky 30g, mandle 30g
11:30 - tři mrkve 350g
15:30 - žlutý hrách 150g, ledový salát 100g
19:30 - dušené papriky 200g a rajčata 200g s vmíchaným vejcem 55g
a vyšlo mi toto:
Pro zvětšení rozklikněte
což není špatné - hladovkou bych to nenazývala, jídelníčkem z pro-ana blogu také ne, ale méně jídla to je, ono to tak někdy vyjde. Navíc mrkve v čase oběda vypadají blbě, chápu:), já se jen konečně oprošťuji od návyku jíst každé tři hodiny, což mi nesedí a ani to (jak jsem nedávno zjistila) nedává smysl. Je to mýtus zhruba dvacet let starý (stále opakovaný, až se stal "pravdou") a postavený na tom, že častěji konzumace malých pokrmů ustaluje krevní cukr, přičemž nové výzkumy ukazují, že je tomu přesně naopak, z hlediska krevního cukru je pro zdravého člověka optimální jíst každých 6 (!!!) hodin, čili 3x denně. To praktikovat nehodlám, ale mnoha lidem to sedí a ačkoliv tato studie vyžaduje další a další opakování, než bude s jistotou přijata, už nyní se dá  s klidem říci, že jestli máte problémy s věčným svačinkováním, klidně to vzdejte a jezte třikrát denně třeba s jednou svačinou (mimochodem to doporučuje i Mireille Guilianová v knize Francouzky netloustnou:)). 

Ptaly jste se také na další zdroje, které jsem pročítala a nějaké stránky o veganství, v příštích dnech je přidám. Já vegankou nejsem a asi ani nebudu, ale můj názor je (momentálně:)) ten, že rostlinná strava s velkým zastoupením syrové zeleniny a ovoce je člověku přirozenější než konzumace mléčných výrobků a masa. Ale do racionální stravy patří vše, takže mléčné výrobky a maso zařazuji dle chuti. Každopádně mi mé "veganské týdny" pomáhají lépe si uvědomovat, co jím...

Ať se vám tento týden vydaří!
Sofie

23 komentářů:

  1. Abych byla upřímná, tak s tím výzkumem se nedá souhlasit. Stačí se podívat na miminka, která jedí každé dvě hodiny (samozřejmě argument v podobě jejich pitného režimu je na místě, ale každá maminka řekne, že v létě si dítě říká častěji a většinou je párkrát potáhne a stačí - pije) Nejspíš se najdou zastánci toho i toho jezení, ale když se člověk podívá na sportovce, tak všichni jedí častěji, protože jim to prostě vyhovuje... Těžko říct, co je pravdivé.
    Já jsem celý život jedla 3x denně. Ale od té doby co jím 6x denně, tak když o víkendu ujedu, tak nepřiberu ani kilo. Kdežto dřív to byly i 3 kila za víkend a neshodila jsem je. Teď to kilo za týden zmizí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, nelze říct, že se s výzkumem nedá souhlasit - ty hodnoty jim tak prostě vyšly, bylo to exaktní měření, žádné výmysly:) Sportovci tak jedí i kvůli tréninkům (potřebuješ něco před ním, po něm, což ti při dvoufázovém trénování už pár denních jídel hodí samo o sobě).
      Neříkám, ať tak jedí všichni, zmínila jsem to proto, že je podle mého zbytečné se zuby nehty držet něčeho pro mě nevyhovujícího - na jiných diskusích jsem četla názory slečen, které psaly, že mají akorát plnou hlavu toho co a kdy sníst a neužívají si života. To je druhý extrém onoho "jezte každé tři hodiny a neopovažujte se vynechat, jinak si zpomalíte metabolismus". O výčitkách, když se najíst nelze (v práci apod.), nemluvě.

      Vymazat
  2. A mně to vyhovuje podobně jako Tobě.Tři hlavní jídla plus menší odpolední svačina, jím tak již cca devět měsíců od změny životního stylu a měnit nehodlám.
    Lucka

    OdpovědětVymazat
  3. Mě na hubnutí dost pomáhalo jíst 4 jídla denně se 4 hodinovými rozestupy, pak jsem se bohužel dost rozežrala a střídala krátké hladovění a přejídáním, ale zase se do toho snažím dostat a vynechat svačinu před jídlem, po jídle a tak. Když jsem jedla po 2-3 hodinách, tak mi to nevyhovovalo, páč jsem pořád musela na jídlo myslet a pořád jsem jedla a neodhadla velikost porcí. Takže asi tak.

    OdpovědětVymazat
  4. Já osobně nevím s čím souhlasit..je pravda, že když jím 6x denně, tak když ujedu, tak opravdu nepřiberu..ale občas mi víc vyhovuje jíst jen 3x-4x..takže jsem si asi ještě nenavykla na jednu věc..:D

    OdpovědětVymazat
  5. Ja jim, kdyz mam hlad. A ono to v dnech, kdy jsem aktivni (prace, pohyb, konicky) vychazi na tech 5 az 6 jidel. Kdyz sedim doma, kutim nebo se venuju "intelektualni" cinnosti, vyjde mi to, na 3 jidla, mozna i dve. Ale takovych dnu je ve srovnani s temi prvnimi mensina. Proste jim, kdyz si o to telo rekne. Ja ho dobre znam :)

    L.

    OdpovědětVymazat
  6. To je pro mě překvapení, že jíst co 3 hodiny je mýtus! Já jsem si na to ale tak navykla, že už po třech hodinách mívám hlad a pěkně časově mi to i vychází. Měla bych číst takové články častěji

    OdpovědětVymazat
  7. S tím stoprocentně souhlasím! V současnosti se všude příliš mluví a píše o jídle a hubnutí. Jsme tím hrozně válcováni a obojí je samozřejmě velký byznys. Měli bychom se osvobodit od reklamy a konzumu. S tím souvisí, jak se v posledních desítkách let zvětšily porce, to je taky zajímavé téma.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlastně je srandovní, jak se v komentářích hned objevilo slovo anorexie a jak jsi dnes ukázala, že je to výživově naprosto ok. To ukazuje, jak jsme všichni z těch miliónů článků v každém časopise pobláznění:)

      Vymazat
  8. MNĚ SE TEDY TEN TVŮJ JÍDELNÍČEK TAKY NELÍBÍ, MÁŠ HROZNĚ MÁLO BÍLKOVIN! A k tomu obrázku - tohle není 5 kilo, viděla bych to minimálně na 10! člověk asi nesmí věřit všemu.

    OdpovědětVymazat
  9. Já myslím, že každému vyhovuje něco jiého - někdo jí radši 5x denně, někdo 3x :) U mě se to teďkom dost střídá. Asi i proto, že mám školu, práci a někdy není čas pořád něco jíst. Někdy mi to taky výjde na 3-4 jídla, al to musím mít opravdu obří porce :D Jindy zase když cvičím a pořád někde lítám, tak mám hrozný hlad a cpu do sebe něco každou chvíli :D Jindy, když nic nedělám, tak zase hlad nemám a jím méně často. Takže u mě se rozhodně nedá jednoznačně říct, jak to mám. Stereotypní to určitě není :)

    OdpovědětVymazat
  10. Když jsem si přečetla větu o tom, že zelenina a ovoce je pro nás přirozenější potrava než maso a mléčné výrobky, trošku jsem nad tím popřemýšlela :D možná je to blbost, ale já si myslím, že je to právě naopak. Už ve středověku přeci lovili mamuty pro maso. Maso je tělu důležité, dodává bílkoviny. Stejně jako mléčné výrobky. Lidé prostě dřív využívali svůj dobytek hlavně na maso a mléko, podle mě zelenina a ovoce bylo až na druhém místě. Tím nechci samozřejmě říct, že já jím maso každý den :D Poslední dobou jím zeleninu a ovoce víc a víc, a dám si ji radši než kus masa, což by u mě tak před 4 měsíci bylo ještě bláznovství. :) Takže tak :D Asi je to blbost :DDDDD

    www.sunnyym.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  11. Jsem strašně moc ráda, že jsi se nám vrátila! :)) mám moc ráda Tvůj blog a styl psaní, myšlení.. i když píšeš "pouhý" jídelníček a k tomu Tvé denní a životní postřehy, strašně hezky se mi to čte a dodává mi to optimismus a dobrou náladu. Děkuji!
    Jinak patřím přesně mezi ty, kterým vyhovují 3 hlavní jídla denně, občas jedna svačina, když mám dlouhý den a chuť. Asi před dvěma lety jsem v rámci zdravějšího životního stylu usilovala o zařazení 2-3 svačinek a postupně jsem rezignovala po zjištění, že mi to opravdu vůbec nevyhovuje. Zbytečně jsem pak moc myslela na jídlo a měla jsem často na něco chuť - měla jsem takové rozjitřené chuťové buňky myslím ;)Každý jsme ale jiný a každému vyhovuje něco jiného :)
    Já si dopoledne a odpoledne dávám běžně akorát kávu s mlékem (vždy tak 100 ml) a třtinovým cukrem, takže přece jen něco jako malou svačinku mám :) (ač mléko ani cukr nejsou nijak zdravé, tohle si neodpustím, je to taková moje mlska a chvilka relaxace :) )
    Promiň mi ten román, moc často nekomentuji a když už, evidentně se nespokojím s krátkou a výstižnou větou ;)

    OdpovědětVymazat
  12. Mě jíst třikrát denně nevadí, spíš mi to vyhovuje.. Nějak na to jídlo nemyslím.. Ale samozřejmě, když ho někde uvidím nebo něco dělám, dám si a zařadím to do jídelníčku jako svačinu :) Sem na tohle navyklá z prázdnin kdy sem nesvačila (většinou) :) A jídelníček máš moc pěkný! :)

    OdpovědětVymazat
  13. to je přesně ono, když někdo napíše hrášek tak se vždy najde někdo kdo kritizuje, ale nebere v úbahu, že si nemušśíš dát dvě lžičky, ale plný talíř... Jinak počet jídel chápu, každému vyhovuje něco jiného, znám to od sebe, byly doby, kdy mi stačilo jíst 3x denně, teď mi vyhovuje zase 5x denně... myslím, že není ani tak důležité zda někdo jít 3x nebo 4x nebo 5x (nebo 6x jako já když mám noční :-D a den předtím jsem jí neměla), ale o pravidelnost...

    OdpovědětVymazat
  14. Není toho nejméně, ale nejvíce také ne.
    Nemohla bych jíst 3 x denně, byla bych hladová mezi snídaní a večeří. Už jsem tak nayklá, že jím tak, jak mě tělo volá. Někdy si dám něco po 2 hodinách, někdy zase od oběda až večeři... asi jak to potřebuji. A ono těch mýtů, koluje více a lidé si myslí,, že je to to nejlepší, když to tvrdí INTERNET

    OdpovědětVymazat
  15. Mireille píše úžasně, mám ráda její vyprávění i recepty. Dokonce mi chutná i ten pórkový vývar. A díky svačinám v práci jsem pŕibrala kulatá tři kila, jo, kolegové ví, co mi chutná nejvíc, Bohužel to neni cottage :D.

    OdpovědětVymazat
  16. Francouzky jdu teď po několikáté číst, ta kniha mě baví. Tři jídla mi vyhovují, nemám v pauzách hlad. Jde hodně o skladbu jednotlivých jídel a člověk si nemusí nic odpírat, kromě nějakých hnusů jako přeslazené snídaňové cereálie či polotovary. Navíc si pak to jídlo i víc užiju, když není každé tři hodiny,

    OdpovědětVymazat
  17. Wauu, to koukám :)
    Paráda :)

    littleann5.blogspot.cz :)

    OdpovědětVymazat
  18. Everything is very open with a precise clarification of
    the challenges. It was truly informative. Your site
    is very useful. Many thanks for sharing!

    my blog :: pharmacy technician license

    OdpovědětVymazat
  19. The other day, while I was at work, my sister stole my
    apple ipad and tested to see if it can survive a 25 foot drop, just so she can be a youtube sensation.
    My apple ipad is now destroyed and she has 83 views. I know this is
    completely off topic but I had to share it with someone!



    Also visit my weblog - pharmacy tech schools

    OdpovědětVymazat
  20. I need to compare with sun light compare to light alarm who only give light in the morning. http://wrbjs1bbb0.dip.jp http://fg8othmdp8.dip.jp http://43exqn8t6r.dip.jp

    OdpovědětVymazat

Ráda si přečtu Váš názor:)! Díky za komentář, případnou odpověď najdete opět zde. Sofie