čtvrtek 11. října 2012

10. 10. + Nevesele...

Příjemný den přeji!
Tentokrát mám jídelníček neveganský a skromný...
6:50 - 3 míchaná vajíčka se lžičkou másla, pár knackebrotů
12:00 - bulgur s uzeným tofu, brokolicí a ledovým salátem
18:15 - tři mrkve, kedluben
19:15 - špenátový protlak (celá kostka) dochucený česnekem a smíchaný s 200g cottage
...nebylo to ale způsobeno nějakým mým manýrem, v práci jsem se dozvěděla smutnou novinu a nebyla jsem v rozrušení schopna moc sníst. Zemřel nám kamarád a byť byl dlouho nemocný a věděli jsme, že se jeho stav nezlepší, zasáhlo nás to všechny. Večer jsme s milým zašli k mým rodičům na svařák (já volila meduňkový čaj) a byť jsme o tom, co se stalo, mluvili až v samém závěru, byl on i stále s námi. A zase jsem si uvědomila, jak moc mi na mých blízkých záleží.
Mimochodem, nemáte pocit, že rakovina postihuje čím dál mladší lidi? Řekněme ve věku našich rodičů (tipuji, že většina mých čtenářek má okolo dvaceti let:)), tj. od 45, 50 let....? Četla jsem nedávno zajímavé fórum, kde je řečeno, že civilizační choroby vznikají v důsledky překyselení organismu, které je zapříčiněno špatným životním prostředím, ale též stresem, kouřením, léky, alkoholem, nedostatkem spánku a pohybu a zejména pak špatnou stravou - není překvapením, že nejvíce překyselujícími jsou živočišné produkty jako maso, mléko a výrobky z nich... Myslím, že to stojí za zamyšlení.
Mějte se dnes hezky a slibte si, že dneska řeknete něco hezkého těm, které máte rádi:)
Sofie

PS: Tentokrát se nám nasbíraly zajímavé komentáře:)

42 komentářů:

  1. Sofie, mrzí ma čo sa stalo. Je to smutné a ten pocit beznádeje je strašný, vieš, že s tým nič neurobíš.

    Ale na tie blbosti o prekyselení organizmu sa vys... Sú to len šarlatánske kecy, ktorými sa z ľudí snažia vymámiť peniaze za neviem aké drahé preparáty, ktoré údajne pomôžu. Áno kandidóza existuje ako choroba, ale nie tak ako ju popisujú na rôznych pochybných weboch.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo děkuji! Nepíšu, že s tím 100% souhlasím, ale za zamyšlení dle mého stojí. Proč mají rakovinu čím dál mladší lidé? Vždyť i řezníci říkají, že maso by nejedli více než 3x týdně, protože by mělo zůstávat (z mnoha důvodů) zvláštností - a přesto jsou tací, kteří začínají párky k snídani, pokračují masem k obědu a končí šunkou k večeři... Jíme potraviny pochybné kvality a jíme jich mnoho:-/

      Vymazat
    2. Ja by som to nepripisovala mäsu ako takému, ale možno práve, ako píšeš, nekvalitným potravinám, plným rôznych náhražiek a éčiek. Však si zober, čo do seba tí ľudia pchajú za, s prepáčením, sračky, len preto, že je to lacné. Párky už nie sú párky a človek aby si na čítanie zloženia bral lupu a hľadal, kde je to mäso. Keby nad svojím jedlom ľudia viac premýšľali a radšej si kvalitné potraviny (kvalitné mäso, šunky) kúpili menej často a jedli viac zeleniny a podobne (však to poznáš), nemuseli by sme riešiť civilizačné choroby.

      Tiež mäso nemusím mať každý deň, ale určite nie je dôvodom k prekyseleniu organizmu. Chcem tým celým len povedať, aby si sa nenechala touto báchorkou zblbnúť, pretože je to fakt hlúposť. Kamarátka je z toho úplne šibnutá a neje skoro nič.

      Nakrklo ma ako sa to množí medzi ľuďmi tak, že o tom asi napíšem aj na blog. Podobné detoxy a tak.. Neverím tomu ani trochu.

      Vymazat
    3. To maso byl jen příklad toho, že k jídlu obecně přistupujeme jinak než dříve. Kvalitní maso párkrát do týdne určitě rakovinu nezpůsobí:), ale špatný přístup k potravinám dost možná ano.

      Ty tomu nevěříš, já to nezatracuji - stejně tak nemám důvod nevěřit vlivu sugesce na psychický či dokonce fyzický stav (psychosomatický původ mnoha nemocí) a podobně, nejsem vyloženě exaktně založený člověk a baví mě pozorovat různé souvislosti...:)

      Vymazat
  2. Taky jsem slyšela, že rakovinu a podobné nemoci způsobuje strava - všechny ty chemikálie a epřirozené látky, které do ní cpou. Kdysi se naši prarodiče běžně živili klidně i tučnějšími, dnes "nezdravými" potravinami, jako je sádlo apod. a byli víceméně zdraví. Ale dneska, i když mnoho lidí tyhle potraviny vyřazuje, civilizačním nemocem se nevyhne. A bohužel vím taky zrovna o jednom nedávném případu - bývalé kolegyni z práce zemřela na rakovinu kamarádka, která měla malou, snad tříletou, holčičku :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni ahoj, zcela souhlasím s tím, co píšeš - faktorů je určitě více, ale tento mi přijde jako jeden z nejzávažnějších. A paní, o které píšeš, snad nemohlo být ani třicet...:(

      Vymazat
  3. Překyselený organismus je příčina všech nemocí, tedy i rakoviny a příčinou překyselení jsou kyselinotvorná jídla, "vylepšená" zásahem chemickopotravinářského průmyslu. Vyléčit takto zanesené tělo nestojí, krom trpělivosti, skoro nic, proto jsou řeči o šarlatánech a drahých preparátech zcela mimo. Při udržení správné aciodobazické rovnováhy v těle, tj. 20% kyseliny, 80% zásady si můžete byt jisti, že se vám nemoci vyhnou obloukem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za "zastání":), také si myslím, že pohrát si takto s tělem se dá za domácích podmínek, bez drahých preparátů. A výsledky to mít musí!

      Vymazat
  4. Sofi, můžu se jen zeptat na kolik kalorií vychází tvé jídelníčky?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, moc to nebude, že:)? Ale když mi tady holky psaly, že jím málo, zkusmo jsem to spočítala a vyšlo mi skoro 6000 kJ, což vzhledem k sedavému zaměstnání a malé fyzické aktivitě vcelku odpovídá... Hlavní ale je, že jsm si neřekla, že "budu jíst málo" - ne, jím dosyta a jde mi o zbavení se přejídání či bažení po jídle, čehož jsem s 5-7 jídly nedosáhla.

      Vymazat
    2. V pohodě, já jím taky max těch 6000 kj :) jen mě to tak zajímalo

      Vymazat
  5. To me mrzi... Cloveka odchod jinych vzdycky zasahne, o to vic, kdyz se jedna o blizke lidi.

    Rakovina je nemoc, kdy se vlastni tkanove ci organove bunky meni na zhoubne a likviduji ty zdrave okolo sebe a v metastazach pak i jine organy. Neni to zadna nemoc, ktera prijde necekane a zvenci, i kdyz za jejim vznikem hodne vnejsich faktoru stoji. Pricinu vidim - a nezkoumala jsem zatim na tohle tema zadne vyzkumy, protoze i ty jsou zaplacene podniky, organizacemi kteri potrebuji urcite vystupy - ve spatne strave (nekvalitnim nahrazkam), uprave stravy (a pridanym konzervantum), psychickem stresu, v nedostatku pohybu a mentalni hygieny.

    Jinak k jidelnicku - venujes se nejake pohybove aktivite? Podle slozeni a casovemu rozmisteni mi pripada, ze ne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cyklistko, lehce si rýpnu - mohla sis ušetřit práci, protože to, co o rakovině píšeš (mutace buněk), samozřejmě vím. A zbytek popisuji v článku, že?
      A proč jsem "chytla rýpavou" - přijde mi podivné vytýkat mi nedostatek pohybu, když píši, že ten den jsem přišla o blízkého člověka.

      Vymazat
    2. Juj, pardon... Mohla jsem byt taktnejsi. Ohledne odchodu blizkeho cloveka mas pravdu, omlouvam se. (Zas na druhou stranu, ja bych to nedavala do stejneho prispevku s jidelnickem.)
      A ted jen k tomu pohybu - ja jsem se ptala, jestli se nejakemu pohybu venujes. Myslis, ze je to totez jako ti vycitat jeho nedostatek?

      Mej se hezky!

      Vymazat
  6. k tomu článku s pangasiem - pangasius je nejlevnější a nejméně kvalitní ,,ryba", která žije v bahně a je přikrmována hormony. Omylem jsem narazila na tvůj blog a protáčejí se mi panenky, když čtu tvé články. Zkus popřemýšlet o výživovém poradci, takto akorát inspiruješ mladé, hloupé slečny k tomu, aby drželi drastické diety, jako ty, a snadno a nevědomky se staly anorektičkami.
    Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, takže si místo pangase (o kterém to vše byl jen hoax - http://hoax.cz/hoax/pangasius---je-to-k-jidlu/ ) dáme kuře, třeba polské, které je hormony ládováno už od narození a k tomu večer spolkneme pilulku, protože proboha nemůžeme být těhotné (byť kombinaci kondomu a spermicidu nemůže HA díky nezodpovědnému užívání konkurovat:)). Takže když si takto upravené maso dvakrát třikrát do roka dám, nic se nestane - a nestalo by se ani při častější konzumaci, znovu odkazuji na stránky hoax.cz.
      A k jídelníčkům - od konce května, kdy jsem si blog založila, jsem dostávala na jídelníčky samou chválu, nyní jím pár dní málo (což se nikdy nikomu nestalo) a už je mi podsouváno, že někoho přivedu k anorexii? Úsměvné:)

      Vymazat
    2. Ano, anorektičkám také přijde úsměvné, že zrovna ony, by měly být nemocné. Jelikož jsem vystudovaná psycholožka, věř mi, nemálo o tom vím.
      A mimochodem, za svým názorem si stojím. Pangasius a možná i to tvé ,,polské" kuře, jsou věci, které, pokud chceš tedy žít zdravě a udržovat se ve formě, bys neměla konzumovat. A nechápu, proč zrovna zmiňuješ polská kuřata. ;)
      Pokud chceš mít blog o zdravém stravování, které tě udrží ve formě, proboha, aspoň si o něm něco zjisti a nevydávej své nesmyslné myšlenky o dietní a zdravé stravě na veřejně přístupnou stránku.
      Toť vše, co jsem chtěla sdělit.
      P.S. Nauč se lépe snášet kritiku ;
      Katka

      Vymazat
    3. Katko, ad pangasius - necpu se jím 3x denně, ale ve škole nám jej vařili, mně chutnal a ráda si jej v této úpravě 2x za rok dopřeji a jsem si jista, že mi neublíží. A znovu odkazuji na stránku hoax.cz, kde je vysvětleno, že kontaminované maso by se prodávat ani nesmělo. A to polské kuře? Nevím, zda bych vzbudila tvou kritiku, kdybych psala o podobné úpravě kuřecího masa, které přitom uměle přidanými hormony opravdu oplývá, to je celé.

      Ad anorexie - nevím, jak hluboce si můj blog zkoumala, ale podívej se, prosím, na záložku jídelníčky a sjeď kousek dolů, na jídelníčky starší než posledních pár dní. Řekni mi, zda na tebe působím jako anorektička - upřímně mě to zajímá. Snažím se dostat ze záchvatovitého přejídání, pracuji na své psychice a sebevědomí a nemůžu říct, že jsem z toho venku, ale nemyslím, že u mě bude průběh bulimie - anorexie, bývá to spíše naopak, jestli se nepletu...

      Ad mé nesmyslné myšlenky - píšu si zde své jídelníčky, abych měla kontrolu a případně zpětnou vazbu, tu jsem dostala, ale nikde není uvedeno, že všem doporučuji jíst stejně. Mimochodem tobě se nikdy nestalo, že bys týden prostě jedla méně, sama od sebe? Mně se to děje teď, každopádně na víkend už mám nachystáno vydatnější jídlo. A ani v článcích nevyzvedávám kult těla, spíše naopak.

      Ad kritika - konstruktivní snáším dobře, ale když někdo navštíví můj blog poprvé a zdrbe co může, přitom se ani nepodívá pořádně, nevidím důvod, proč takovému člověku s pokorou přitakat:)
      Každopádně díky za podněty k zamyšlení!

      Vymazat
    4. Ano, tvé jídelníčky mi připadají jako jídelníčky začínající dívky trpící anorexií. Nikde jsem neuvedla, že jí jsi. To jsi asi špatně přečetla a pochopila. Chci tě na to pouze upozornit, abys nedopadla tak špatně, jako mé klientky. A co se týče jídelníčků, které zde uvádíš - trvám si na svém. Neuváděj tvá jídla jako zdravá. Zdravý jídelníček dívky tvého věku vypadá opravdu jinak. Snažím se tě pouze upozornit, ne kárat. To opravdu nemám zapotřebí ;)
      A na stránky hoax.cz, na které mě neustále odkazuješ, také nemám potřebu koukat. Myslím, že sama vím o stravě, ať už zdravé, či nezdravé, mnoho :)
      Katka ;)

      Vymazat
  7. Překyselení organismu je s prominutím blbost a tahání z lidí peníze, však oni si na to něco koupí, nebo alespoň nějakou brožuru o tom. je to celé moc smutné, zrovna dneska jsme o tom na výživě mluvili. Ecidobazicka rvnovaha ti v těle nelítá, jak se jí zachce, je to pevný systém a asebemenší vychýlení způsobí sice obtíže, ale daleko jinačí, než nějaké rakoviny apod.

    Karcinogenní jsou hlavně omega 6 mastné kyseliny a transmastné, plus sekundární žlučové kyseliny. Takže na to bych si dala bacha a ne na nějaké překyselení. KK.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. KK, na internetu je jedno skvělé diskusní fórum a kromě něj spousta různých stránek, kde je o překyselení napsáno - takže brožurky nikdo kupovat nemusí. A na nich je jasně napsáno, že odkyselováním organismu tabletami si člověk nepomůže - je to z extrému do extrému, musí začít úpravou jídelníčku a životního stylu. Takže tento argument si dovolím označit za hloupý.
      A líbí se mi tvá poslední věta, kdy říkáš, že bys řešila "kyseliny" a ne "pře-kyselení"...:)

      Vymazat
    2. Označ ho klidně za hloupý, ale studuju medicínu a troufám si tvrdit, že o vzniku rakoviny neví doktoři všechno, ale přece jen hodně. I to, že pacienti přichází a ukazují olejíčky, kapičky, tabletky na odkyselení. Takže bohužel to tak je, nalákat se nechají hlavně ti starší. Na onkologických ambulancích vidíš lidi jen přinášet takové věci, čaje, papuškovat rady z internetu. Chápu že trpí a pokud něco neubližuje, tak vyloženě nezakazujeme, ale účinky to prakticky nemá. KK

      Vymazat
    3. Nenapsala jsem to dobře - hloupý mi připadá argument "teorie překyselení je jen tahání peněz", protože informace jsou dostupné a řešení také. Násilná řešení nemají smysl a ti, ktřeí různé takové preparáty doporučují opravdu nepočestní jsou, ale když člověk jen upraví stravu, nikdo na tom nic nevydělá... Ale musí začít včas, když už člověk rakovinu má, je pozdě - buňky už se do správného stavu těžko vrátí, ale tonoucí se stébla chytá...:-/ Nuže, jak jsem řekla, netvrdím, že to funguje, ale ta teorie se mi líbí. A moc děkuji za přínosné komentáře!

      Vymazat
    4. Smůla je ta, že když upravíš stravu, nic se nestane. Ph organismu se udržuje mezi 7,4 +/- 0,04. Jistě chápeš, že při tak úzkém rozmezí je to, jestli jíš banány nebo maso a mléko, organismus si tak úzké rozmezí udržuje zejména díky plicím a ledvinám. Nepíšu tu proto, abych tu někoho osočovala, ale proto, že je nutné, aby si toto lidé uvědomili. Porucha ABR je vážná věc, upravuje se v nemocnici podáváním různých infuzních preparátů, podporou dýchání apod. Acidóza, potažmo alkalóza je velmi vážný stav metabolické poruchy a potraviny na tom nejsou schopny nic změnit. Pro příklad uvedu slova našeho děkana: "I kdybyste vypili lahev octu, pokud netrpíte ledvinnou poruchou, máte jen velmi nepatrnou šanci, že byste upadli do stavu acidózy." KK.

      Vymazat
    5. KK, děkuji Ti, zjistím si o tom více - neměla bys nějaký tip na laicky pochopitelný zdroj? Jsi opravdu hodná, že ses zde vrátila a napsala mi:)!

      Vymazat
    6. Asi bych využila Wikipedii, to by ti mělo jako laikovi stačit. Zadej si téma alkalóza (existuje na respiračním, metabolickém podkladu), acidóza (taktéž metabolická, respirační) a acidobazická rovnováha. Pokud by sis chtěla potom znalost trochu prohloubit, tak využij Wikiskripta, já osobně jim důvěřuju a hodně stránek je už i lékařsky ověřených. Jinak jakýkoliv atlas fyziologie ozřejmuje tuto problematiku taky velmi lehce pochopitelně. KK.

      Vymazat
  8. Ahoj.
    Také mi příjde, že poslední dobou to jsou mladší a mladší lidé. Mě je 18, má spolužačka je na pozorování s rakovinou děložního čípku. No uppřímně, je dost mladá na to aby něco takového měla, no ne?!!

    Je to celé na nic když pak s tím nemůžeš nic udělat a ani pomoct!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koouky ahoj, spolužačky je mi moc líto:( PO ČR zrovna běžěla výstava s obrázky onkologicky nemocných dětí, to byl taky mazec - zobrazovala je veselé, ale pořád to byly (menší či větší) děti...

      Vymazat
  9. To je mi moc líto, v takové situaci snad ani není co říct...

    je to pravda, rakovinou trpí stále víc a víc lidí, i mladšího věku. Dřív civilizační choroby nebyly, ale na druhou stranu,lidé umírali i třeba na chřipku nebo neštovice...a nejhorší je, že ty civilizační choroby jsme si "zavinili sami" - nemyslím tím každého z nás, ale lidstvo celkově :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rakovinu mali už aj faraóni v egypte.
      http://faraon.wz.cz/lekar/lekar.htm
      Rakovina – není nemocí dneška. Už 3000 let př. n. l. znali i jednu z jejich nejtěžších forem - osteosarkom, čili zhoubná kostní rakovina. Potvrdili to E. Smith a W.R. Davidson na kostech mumií z 5. dynastie.

      Vymazat
  10. Sofi je mi to líto.. je těžké přicházet o lidi, které známe...

    OdpovědětVymazat
  11. Už je to lepší? Vrátíš se nám?

    OdpovědětVymazat
  12. Ahojky, mrzi ma, ze tu nie su ziadne nove clanky od teba:( dufam, ze to coskoro napravis, dobre sa totiz cita, co pises:) Adriana

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj Sofi! :) Tak sem si přečetla všechny komentáře a je celkem úsměvné když zrovna tebe obviní z anorexie... :X :D Moje učitelka flétny má rakovinu. Je to strašné pozorovat jak je jí čím dál hůř :( Doufám, že se ti daří dobře a že se brzy zase ozveš! :)

    OdpovědětVymazat
  14. To je mi moc líto, také akorát zažívám něco podobného, před chvilkou jsem napsala příspěvěk (http://in-these-good-days.blogspot.cz/2012/11/stand-up-darling.html#more), který se týká také rakoviny :( a narazila jsem na tvůj článek.

    Přeji hodně síly a ať se daří lépe :)

    OdpovědětVymazat
  15. ahoj právě jsem si založila nový blog a ráda bych si tě přidala do oblíbených :)

    OdpovědětVymazat
  16. PS: Tebe (a všechny co toto čtou) srdečně zvu na svou GIVEAWAY, která se teď u mě na blogu koná. Můj blog nemá moc velkou návštěvnost, takže šanci na výhru máš vážně velkou. http://photosvogue.blogspot.cz/2012/12/giveaway-for-christmas.html

    OdpovědětVymazat
  17. Proc mas blog, kdyz na nej nic nepises?

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj, ráda bych tě pozvala na svůj blog . Předem podotýkám, že mi nejde o reklamu, ale o to, aby se o problematice, které se na svém webu věnuju, dozvědělo co nejvíce lidí a poučilo to tak laickou veřejnost, která je většinou jen plna předsudků. Blog je věnován poruchám příjmu potravy a hlavně boji s těmito nemocemi. Nehodlám se řadit k thinspo nebo podobným komunitám. Na blogu najdeš i trochu z cesty mým životem, každodením bojem s PPP, ale také spoustu rad a tipů týkajících se kosmetiky, fotek, článků o mně samé, beauty vychytávky, recenze, recepty, které nikde jinde nenajdeš a mnoho dalšího. Kdyby tě blog zaujal, budu moc ráda, když zanecháš komentář nebo se můžeš stát dalším z mých ctěných "followers". Budu se moc těšit na tvou návštěvu a přeji krásný zbytek dne. Andie :)*
    www.andie-chambers.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  19. Ach jo,
    tedy chci říct "Ahoj!"
    Hrozné, že už ses půl roku neozvala, strašně tě tu postrádám. Věřila bys tomu, že tvůj blog byl první ze všech, které mi Google na téma 'jak se zbavit záchvatovitého přejídání' nabídl?
    Chodím sem pořád, každý den jako skutečný stalker, doufám že jsi v pořádku a máš se krásně :)

    Eva

    OdpovědětVymazat
  20. Ahoj Sofie,
    tvůj blog mě naprosto uchvátil, jelikož některé věty a věci jsou opravdu jako vytažené z kontextu mého života. Škoda, že je poslední příspěvek z tak dlouhé doby. Ale na druhou stranu to asi bude moc dobře, když už "berličku" nepotřebuješ. :) Přeji krásné jaro :) Simča

    OdpovědětVymazat

Ráda si přečtu Váš názor:)! Díky za komentář, případnou odpověď najdete opět zde. Sofie