neděle 27. května 2012

Začínáme!

Stručně a jasně: 22 let, 170 cm, váha 60-63 kg… (edit: v červnu 58:)!)
Od sedmnácti, čili přes pět let(!) se potýkám s ne úplně dobrým vztahem k jídlu a své postavě. Docházelo mi, že čas letí a já už bych to měla rozseknout. Koncem března v mém životě navíc proběhly jisté změny, které krom mnoha jiných (důležitějšíchJ) věcí ovlivnily i můj denní režim – odpadlo mi dost povinností a přibylo volného času.  A já se rozhodla jej věnovat zlepšování své postavy, nejen proto, abych vypadala lépe, ale hlavně abych se lépe cítila.

A jaké jsou mé „metody“? Zatím alespoň stručněji:
Již z dřívějších pokusů o zhubnutí znám stránky klubu STOB a program Sebekoučink. Zde si zapisuji své jídelníčky – zpočátku jsem je psala zpětně, mnohem efektivnější ale je si jídlo plánovat dopředu. Sice to zabere nějaký čas, ale po pár týdnech se z toho pro mne stala rutina a jsem schopna si jídelníček sestavit během chvilky. Program sám vypočítá, kolik byste měli přijmout kalorií, bílkovin a tuků v závislosti na vaší výšce, váze a fyzické aktivitě (doporučuji si pro kontrolu ještě vypočítat hodnotu bazálního metabolismu i na stránce http://www.mte.cz/bmr.php). Vy se pak snažíte mít zelené „semaforky“, které ukazují poměr mezi tím, kolik živin byste měli přijmout a kolik jich váš jídelníček opravdu obsahuje.

Co se jídla týče, měla bych zmínit, že změnou prošla i lednička, resp. její obsah – také by to bylo pěkné „before – after“. Dříve jsem hodně vařila a pekla z másla, používala hodně 33% smetany, tučné tvarohy… dost z toho zůstalo, přece jen láska prochází žaludkemJ a milému sem tam koupím i slaninu či párky, ale já si nově vyhradila spodní dvě „patra“, kde bydlí zelenina, jogurty, cottage a nízkotučné tvarohy. O svých oblíbených potravinách a receptech se ráda rozepíši samostatně, teď přejděme k další podstatné části, protože jídelníček je 70 % úspěchu, podstatných 30 % tvoří:

Fyzická aktivita. Já si zvolila cvičení s Jillian Michaels. Její metody jsou tvrdé, ale účinné – loni jsem s programem 30 Day Shred úžasně zpevnila tělo, letos jsem na sebe šla frontálním útokem a dle nálady a časových možností její náročná cvičení střídám s ještě náročnějšími. Obvykle volím mezi půlhodinovým Six Week 6 Pack , které je koncipováno zejména jako procvičování břicha (cvičím level 2, pochlubím se, že ten první už je na mě příliš), No More Trouble Zone, což je hodinové posilovací cvičení (svaly zvyšují bazální metabolismusJa dále střídám level 2 a 3 z 30 Day Shred nebo zkouším různé levely z Body Revolution.

Dalším mým nezbytným pomocníkem je eliptical – na notebooku si pustím díl seriálu a 20-40 minut svižně „rotopedím“. Rychle mi to uteče a přiznám se, že ve srovnání s Jillian je pro mne jízda na rotopedu oddechová a odpočinková. U Jillan se posiluje, na elipticalu jedu čisté kardio.

Poslední mou metodou je intervalový trénink (něco málo zde - snad vás tato krásná slečna přesvědčí, proč jej používat!). Samotnou tabatu volím, když jsem v časovém presu (večer přijdu z práce, za tři hodinky jdu spát a musím ještě uvařit, uklidit…), trénink i s rozehřátím a protažením trvá cca 25 minut a pořádně nakopne metabolismus. Intervaly pak praktikuji i u rotopedu či delší chůze - chůzi bych ostatně mohla zapsat samostatně, příležitost k ní denně aktivně vyhledávám, ale předpokládám, že ono „vystupte o zastávku dříve, když to jde, jděte pěšky…“ praktikují snad všechny hubnoucíJ
Protože u hubnutí je důležitá i psychika, nestydím se za prohlížení motivátorů (skvělý je třeba tento). Byť to může... ne, byť to působí pubertálně, mohu je jedině doporučit, dodávají mi chuť pokračovat v mém snažení a ukazují mi, že bez snahy člověk výsledků nedosáhne. Řečem našich „rádoby“ modelek a celebrit o babiččiných buchtách a procházkách se psem snad už nikdo nevěří, i štíhlé holky musí makat, aby byly zpevněné!

 A byť protahování je nedílnou součástí cvičení, já už svůj příspěvek raději protahovat nebudu. Jen ještě dodám, že jméno Sofie znamená moudrost, podobně se jmenovala se má babička a navíc jej považuji za velmi pěkné, zvolila jsem jej tedy jako svou přezdívku. Blog bych ráda měla alespoň částečně anonymní, přece jen jsou tací, kterým bych i já mohla říct, že "jím pořád stejně, jen jsem začala chodit na jógu"J

2 komentáře:

  1. pekne, dekuju za odkaz na inspo. Jillian jsem cvicila drive a byl to celkem masakr, hlavne na zacatku, nez si clovek zvykne, ted uz jen obcas 6 packs. Mas ale moc pekny blog, urcite se tu zas rada zastavim. Drzim ti palce, at ti to tak dobre jde i dal!

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj,ty cvičení různá cvičení od Jillian a Tabatu najdu kde. A cvičí se podle nějakého plánu. Upozorňuji,že moc neumím anglicky,tak prosím na mě pomalu:)

    OdpovědětVymazat

Ráda si přečtu Váš názor:)! Díky za komentář, případnou odpověď najdete opět zde. Sofie