čtvrtek 28. června 2012

Třešňová bublanina zdravě a dietně

Krásný den dámy:)!
Včera jsme se s milým rozhodli, že si natrháme třešně - rodiče mají zahradu, takže každý rok máme alespoň pár domácích jablíček, hrušek, meruněk, třešní, višní, ořechů...:) A co se dělá z třešní? Bublanina! Já si recept vymyslela tak, aby mi vyhovoval při hubnutí a povedlo se, posuďte sami:

tvarohová dietní bublaninaPotřebujeme:
400g odtučněného tvarohu
70g třtinového cukru
3-4 vejce (dle velikosti)
50g proteinového prášku (já použila bez příchuti)
150g hladké celozrnné mouky (používám špaldovou)
třešně - množství dle dle chuti:)

Postup je jako obvykle velmi snadný.
Tvaroh promícháme s cukrem a žloutky, přidáme proteinový prášek, mouku a dvě lžíce vody. Z bílků ušleháme pevný sníh a jemně vložíme do těsta.  To pak rozetřeme na plech vyložený pečicím papírem a dle libosti poklademe třešněmi.
Pečeme při 170° dozlatova (u nás to bylo asi 20 minut).

Energetické hodnoty celé bublaniny:
tvarohová dietní bublanina
7075 kJ
145g bílkovin
21g tuků
224g sacharidů

Kousek 1/16 (na fotkách jsou 2):
442 kJ
9,1g bílkovin
1,3 g tuků
14g sacharidů

Hodnoty jsou skvělé (navíc díky třešním má i vysoký obsah vlákniny), na snídani si můžu bez výčitek dát tři kousky.
Tato varianta je bez kypřicího prášku, o vyběhnutí se postará sníh. Příště vyzkouším prášek přidat a uvidím, co to udělá:) Buchta je jemná a vláčná, s mírně pudinkovou konzistencí (za to může tvaroh) a díky bílkovinám zasytí. Moc mi chutnala:)!

10 komentářů:

  1. Vypadá vážně superově, díky za další tip a skvělý recept! Jsi šikovná, že jsi ho vymyselela sama a povedl se ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Další z receptů, co si dávám do záložky a snad někdy upeču. :) Já si chtěla koupit celozrnnou mouku na buchtu, co mám v plánu upéct na sestřinu oslavu a jaké pro mě bylo překvapení, že těch mouk (správnej tvar? :D) je asi 5 druhů? Naštěstí mi paní v obchodě poradila a já můžu vesele kuchtit.. Dá se to dělat i s jiným ovocem, viď? Třešeň tu nikde blízko není, zato jahod máme požehnaně..

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá hodně dobře! A navíc ta jedna porce je poměrně dost velká a má jen 442 Kj? :-O Jsem překvapená a píšu si do mého recipe-listu! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá to parádně a asi to i parádní bude! Obdivuju tohle nadšení, když má člověk péct. Mě to jednu dobu taky drželo, ale teď je to slabší...

    OdpovědětVymazat
  5. tyyyjo tam je třešní...musí být výborná! já mam ráda bublaninu s kakaovym těstem ;-)

    OdpovědětVymazat
  6. to vypadá výborně, musím vyzkoušet, už se těším :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Díky za skvělý recept, včera jsem vyzkoušela a velmi chutná mně i mému muži!
    Přidala jsem do těsta ještě rozmačkaný banán a lžičku arašídového másla :)
    Nightmare

    OdpovědětVymazat
  8. Bublanina je výborná, recept parádní, ten tvaroh to dělá pěkně vláčné. A čím víc třešní, tím lepší - navíc jsou v jídelníčku i zdravé :D Škoda, zavařené už nám došly, ale nebude dlouho trvat a třešňová sezóna je zase tady... :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Děkuji za recept. Buchta je opravdu moc dobrá a ne tak sladká :-))).
    Janča

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj, prosím tě, jak jsi přišla na ty nutriční hodnoty?

    OdpovědětVymazat

Ráda si přečtu Váš názor:)! Díky za komentář, případnou odpověď najdete opět zde. Sofie