neděle 3. června 2012

Tvarohový cheesecake. Zn.: Dietní!

Dnes bych vám ráda ukázala můj oblíbený recept z milovaného blogu coco-choc.blog.cz. Z receptů, které zde slečna (dnes už mladá paní) nabízí oči přecházejí - všechny jsou tak lákavé! V době, kdy jsem neřešila postavu, jsem z něj pekla snad každý týden. Momentálně je ale můj výběr limitovaný, a tak nezbývá, než přistupovat k jistým úpravám.


Tvarohový koláč s vločkovým korpusem - dietní verze


Korpus:
2 hrnky (po 250ml) ovesných vloček
70g mletých ořechů (já volím nejraději mandle)
30g rozpuštěného másla
mléko na zvlhčení (cca 100ml)

Krém:
750g odtuč. tvarohu
150ml zakysané smetany
cukr (já použila 20g třtinového)
3 vejce
vanilkové aroma či semínka z vanilkového lusku

Recept je vyloženě snadný:
Předehřejeme troubu na 170°. Do mísy nasypeme vločky a mleté ořechy, směs přelijeme rozpuštěným máslem a promícháme. Postupně přiléváme mléko a průběžně mícháme - není nutné použít celou dávku.
V této fázi můžeme přidat cukr, já jej oželela, chuť mandlí mi zcela postačuje.
"Těsto" dáme do dortové formy, jejíž dno jsme si předem vyložili pečicím papírem.
Pečeme 10-15 minut a mezitím si připravíme krém.

Do další mísy:) dáme tvarohy a zakysanou smetanu, cukr a aroma či semínka dle chuti a důkladně zamícháme (ideální je prošlehat metličkou). Přiklepneme vajíčka a opět důkladně zamícháme. Vlijeme na předpečený korpus a pečeme při 170° do zpevnění a zezlátnutí (v naší troubě to je zhruba 50-60 minut).

Určitě nemusíte mít obavy z toho, že dortík je nedopečený - tuhne teprve s vychladnutím. Proto jsem se na jeho přípravu vrhla včera po desáté večer s tím, že jako nedělní snídaně bude perfektní:)




Samozřejmě kreativitě se meze nekladou, dortík můžete obložit jahodami, do krému přidat na kousky nakrájené banány, já část tvarohu někdy nahrazuji jogurtem nebo přimíchávám vanilkový protein... Tato verze je "základní" a snažila jsem se ji sestavit tak, aby byla chutná a nejvíce vyhovovala dietnímu jídelníčku (tuků není třeba se bát, většina jich naskočila díky mandlím, čili jsou to ty "zdravé"), hodnoty jsou následující:


Celý dortík:
energie: 12 815 kJ (je ho opravdu hodně:)!)
bílkoviny: 190g
tuky: 126g
sacharidy: 286g


1/9 dortíku - na obrázku, opravdu dostatečná porce, na snídani skvěle zasytí a hodnoty má ukázkové:
energie: 1 424 kJ
bílkoviny: 21,1g
tuky: 14g 
sacharidy: 31,8g


A jaké moučníky si při dietě dopřáváte vy:)?

15 komentářů:

  1. No ten vypadá naprosto mňamózně. Nevím co péct dřív :D Mám uloženo spoustu receptů a každým dnem jich přibívá. Až mě mrzí, že se na některé nedostává. Nestíhám péct :D Ale na tenhle si určitě prostor vyhradím. Ten bude 100% chutnat všem i nezdravě-se-stravujícím u nás doma :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, díky, díky:)! Nechala jsem dortík testovat i přítele a maminku a chutnal oběma - je jasné, že to holt není totéž jako když jsem jej dříve pekla z plnotučného tvarohu a s půlkou másla v korpuse, ale rozhodně je chutný i teď:) A "spoustu receptů" si ráda nechám poslat na mail, jestli bys byla tak hodná:D!

      Vymazat
    2. Tak mi třeba sem napiš tvoji adresu a já ti tam pošlu můj "To bake list" :D Nejsou to ozkoušené recepty, ale právě ty, které mě třeba zaujali a chtěla bych je zkusit :)

      Vymazat
  2. Díky, už dlouho chci upéct cheesecake, ale nenašla jsem ho v dietní verzi, takže díky moc za recept, o víkendu se na něj vrhu!

    OdpovědětVymazat
  3. Další tvarohový čupr recept. Cheesecake mám taky moc ráda.

    OdpovědětVymazat
  4. To vypadá úžasně, určitě v blízké době zkusím :)...A ten tvaroh, je jedno jestli vaničkový nebo v alobalu?

    OdpovědětVymazat
  5. Kolik je to + - gramů ta 1/9 dortíku?

    OdpovědětVymazat
  6. Asi jsem dala málo másla, rozpadly se mi vločky :( :-D ale jinak vypadá úžasně a ještě lépe chutná. Děkuji za inspiraci, příště mu to pořádně omastím!

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj, myslíš že by se daly použít jáhlové vločky?

    OdpovědětVymazat
  8. Prosím Vás nemohli by ste mi poradiť: môžem dať miesto smotany nízkotučný jogurt? Ďakujem :)

    OdpovědětVymazat
  9. nedá sa použiť niečo iné ako to maslo do tých vločiek? vopred ďakujem

    OdpovědětVymazat
  10. Zrovna se chladí :) tak doufám, že se mi povedl ;)

    OdpovědětVymazat
  11. Dnes jsem ho pekla poprvé, a je úžasný :) Navrch jsem ho polila domácí ostružinovou marmeládou. <3

    OdpovědětVymazat
  12. No...Nejsem si jistá, jak zhodnotit výsledek :) tvarohová pěna se mi ukázkově upekla ve vodní lázni, ale ten kurpus z vlocek...jsou to proste jen rozsypane vlock a sem tam mandle :( tak nevim jestli radsi priste radsi nevylozim ovesnou kasi :D takto to moc grady nemelo, nevim, co jsem mohla poplest, vsechno jsem vazila, uz pri promichani mi vlocky neprisly zvlhcene :/ mozna jsem spravne nepochopila pomer - 500 g vlocek?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeste jsem ho nepekla, ale rekla bych, ze 500 ml vlocek bude mene nez pul kila;)

      Vymazat

Ráda si přečtu Váš názor:)! Díky za komentář, případnou odpověď najdete opět zde. Sofie