středa 13. června 2012

Mandlová bábovka s dvojitým tvarohem

(Na přání přidáno "předčasně", fotky budou večer:))

Nebylo v mém okolí slečny, která by pekla raději než já a jedině z poctivých surovin. Máslo bych nikdy nenahradila Herou, když recept říkal smetana, já použila šlehačku, místo vanilkového cukru jsem vyrýpávala semínka z vanilkového lusku... Ale nepekla jsem vyloženě nezdravě - takovou celozrnnou mouku jsem používala opravdu všude a cukru dávala poloviční množství, zato třtinového.
Momentálně u všeho snižuji energetickou hodnotu, takže "zdravá" tendence mi zůstala, máslo ale z ledničky nevytahuji. Dalo by se říct, že když něco dělám, dělám to pořádně, protože v následujícím receptu původně byla másla celá půlka. Já si ale řekla, že to zkusím obejít a výsledek mne potěšil. Opět musím samozřejmě říci, že výsledek za originálem mírně pokulhává, co si budeme nalhávat:), ale bábovka je lahodná, lehká a nadýchaná až pěnová a díky tvarohu zasytí.
Recept je velice snadný a extra rychlý:)

Potřebujeme:
4 vejce (oddělíme žloutek a bílek)
100g třtinového cukru
100g mletých mandlí
500g odtuč. tvarohu
200g hladké celozrnné mouky (já použila hladkou špaldovou)
prášek do pečiva
pár kapek vanilkového aroma či semínek z vanilky
(případně lžíce kakaa na obarvení části těsta pro mramorovaný efekt)

Žloutky utřeme s cukrem, přidáme mandle, tvaroh a mouku smíchanou s práškem do pečiva. Z bílků ušleháme sníh a jemně založíme do těsta. To pak opatrně nalijeme do vytřené a vysypané bábovkové formy a pečeme na 170° zhruba 45 minut - po vpichu bude špejle vlhká, ale čistá.

Hodnoty na 1/12:
841 kJ (200 kcal)
12,2g bílkovin
6,5g tuků (z mandlí, čili v pořádku:))
22,8g sacharidů

Znovu musím říct, že se jedná o základní verzi receptu - určitě je možné bábovku různě vylepšit, přidat více mandlí, rozinky, udělat bábovku kakaovou či kokosovou... Já chtěla jemný moučník na snídani, bez nadbytečných chutí a, přiznávám, kalorií. Ale přítel si ji pochvaloval a jak se dívám, už mi skoro půlku snědl, tak věřím, že bude chutnat i vám:)

6 komentářů:

  1. oooo, musím zkusit - vařit umím na jedničku, péct ovšem vůbec ./ slíbila jsem si, že to přes prázdniny napravím .)

    OdpovědětVymazat
  2. Jéé no to zní hodně lákavě :) Bohužel mi všechny základní ingredience doma došly - celozrnná mouka, mandle, třtinový cukr,... :D No ale píšu si do svého "To bake" listu a někdy na ní určitě příjde řada! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jé, to určitě to vyzkouším, ža budu mít chuť na mlsku.
    vypadá to vážně skvěle! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Včera se to ještě dalo, ale dnes? OTŘES =nervy,počasí :D všechno .. aach.. hruza, jinak ale bábovka vypadá dobře, i když já radši nějaké "mokřejší buchty" :D kde je třeba ovoce, nebo tvaroh nahoře.. ale ani bábovky mi nedělají problém O :) :DD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fittie, určitě můžeš do bábovky napcat co chceš:), u mě jde o to, že tahle verze mi nejlépe seděla do tabulek a k ní si pak případně ráda dám jogurt s ovocem a podobně:)

      Vymazat

Ráda si přečtu Váš názor:)! Díky za komentář, případnou odpověď najdete opět zde. Sofie