čtvrtek 5. července 2012

Lilek s česnekovo-bazalkovou marinádou

Ani ne tak recept, jako spíše inspirace na úpravu, která mi velice chutnala:)!
Dnešní vaření jsem si opravdu užila. Měli jsme s milým volno a pěkně si s jídlem vyhráli - on si připravil francouzské brambory (očividně se mu opravdu povedly a voněly báječně!), já si dala bulgur s cizrnou a lilkem. Naposledy jsem lilek vyhodila, opravdu mi nechutnal (zřejmě šlo o starý, zhořklý kus), rozhodla jsem se ale udělat vše proto, aby se mi podařilo jeho reputaci napravit. A povedlo se na jedničku - už po prvním soustu jsem věděla, že tato úprava bude má nejoblíbenější. Budu ráda, když se touto verzí inspirujete:

Potřebujeme:
grilovaný lilek1 střední lilek
sůl
3 stroužky česneku
pár lístků čerstvé bazalky
olivový olej

Lilek nakrájíme na plátky, osolíme z obou stran a necháme asi 10 minut vypotit. Hnědou šťávu, kterou lilek pustí, slijeme a plátky osušíme. Mezitím si připravíme omáčku - česnek oloupeme a prolisujeme, v misce smícháme s nadrobno nakrájenými lístky bazalky a zalijeme olivovým olejem, vše smícháme. Rozehřejeme pánev, lilek zprudka osmahneme z jedné strany, otočíme a potřeme omáčkou. Promícháme, necháme ještě chvilku na pánvi a podáváme.

Já si takto připravený lilek dala na oběd, dá se ale podávat jako lehká večeře s celozrnným pečivem nebo jako chutná příloha k masu (slušelo by mu to s orestovanými kuřecími či krůtími prsíčky).

 Neskutečná lahoda. A 100g lilku má jen 28 kalorií, musím dodávat více:)?

3 komentáře:

  1. O lilku jsem hodně slýchávala, asi si ho konečně také udělám ;)
    Vypadá to moc pěkně ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Další recept co zkusím :-)... zbožňuji lilky a cukety, takže tohle bude něco pro mne :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adele, recept je opravdu velmi snadný a vlastně to ani není pořádný recept:), přiznám se ale, že mi ta kombinace opravdu učarovala!

      Vymazat

Ráda si přečtu Váš názor:)! Díky za komentář, případnou odpověď najdete opět zde. Sofie