úterý 31. července 2012

Tvarožník (tvaroh, karamelová chuť a minimum mouky!)

Následující recept se hned po prvním vyzkoušení zařadil mezi mé oblíbené:D
Místo cukru a másla jsem použila banány, díky nim je moučník vláčný a sladký, na příchuť pak karamelový pudink - použila jsem tyto a s výsledkem jsem byla velice spokojená. Pekla jsem v neděli a tak tak zbylo na pondělní svačinu:) 

Karamelový tvarožník
dietní tvarohový koláč s karamelem
Nedělní idylka:D
Potřebujeme:
750g odtučněného tvarohu
100g hladké mouky (já jako vždy použila celozrnnou špaldovou)
4 vejce
3 zralé banány
2 pudinkové prášky
půlka prášku po pečiva

Recept je snadný, ale to vás u mě ani nemůže překvapit!
Kousky banánů dáme do mísy, přidáme žloutky a rozmixujeme. Ke směsi přimícháme tvarohy a  pudinkové prášky a když už máme ten mixér vytažený, opět umixujeme:) Za průběžného míchání přisypáváme mouku s práškem do pečiva a na závěr do těsta pomalu vkládáme sníh z bílků. Pečeme při 180° dozlatova (asi 45-60 minut), moučník zpevní až po vychladnutí.

Milému jsem dezert ozdobila zakysanou smetanou a čokoládovými hoblinami, já si nachystala vanilkový tvaroh, ale nebylo jej třeba, nadýchaný tvarožník mi velmi chutnal i bez příkras.



Energetická hodnota celkem: 7614 kJ
Bílkoviny (g): 152, Tuky (g): 27, Sacharidy (g): 232
Energetická hodnota na porci 1/8: 952 kJ
Bílkoviny (g): 19, Tuky (g): 3.4, Sacharidy (g): 29

11 komentářů:

  1. Taky se tvarožník chystám někdy udělat, ale pořád nevím kdy.. :D Mám toho naplánovaného tolik :D :D :/

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to moc krásně! Dávám do svého pečícího pořadníku! Co jsou prázdniny, dala jsem se na pečení, ale těch receptů na seznamu je víc, než stíhám upéct a sníst :D

    OdpovědětVymazat
  3. Paráda, tento vypadá obzvláště lákavě. A ty hodnoty jsou taky skvělé :)

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá úžasně, budu ho muset též vyzkoušet :D .... jen by mě zajímalo jak tě napadlo místo másla a cukru dát banány? Mě snad napadne nahradit jenom bílou mouku celozrnnou, a ještě majonézu zakysanou smetanou :D ... na nic víc se nezmůžu.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak ten vypadá přímo božsky!!! Už je jasné, co budu o víkendu péct :) Díky za inspiraci :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ježiš to vypadá skvěle! Musím zkusit..:-)

    OdpovědětVymazat
  7. vypadá úžasně, určitě zkusím:) tvaroh mám ráda ve všech podobách:)

    OdpovědětVymazat
  8. Ten vypadá dokonale, okamžitě ukládám recept a zkusím :-)... a na té fotce dole je ta 1/8??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adele, měla by být - už si to nepamatuji, ale je to kus, který chybí v buchtě na horní fotce a to by na tu osminu tak sedělo:D

      Vymazat
  9. Vypadá to úžasně, chtěla jsem se zeptat v jak velké formě se to má péct? :)

    OdpovědětVymazat

Ráda si přečtu Váš názor:)! Díky za komentář, případnou odpověď najdete opět zde. Sofie