pondělí 27. srpna 2012

Sójové boby s cibulkou a hořčicí

Nedávno jsem po dlouhé době koupila sójové boby (od Lagris, 450g za cca 18 Kč) a přemýšlela jsem, co s nimi provedu - mají totiž celkem specifickou chuť. Na internetu jsem hledala recepty se sójovými boby, ale nevybrala jsem si a nakonec jsem došla k tomuto receptu:

Na 4 porce potřebujeme:
250g sójových bobů
2 cibule
kmín
2 lžíce hořčice
sladká paprika
trocha mléka

Sójové boby si předem namočíme - používám fígl, kdy zvolenou luštěninu nasypeme do hrnce, zalijeme vroucí vodou, necháme pár hodin (cca tři) namočenou, slijeme, znovu zalijeme vroucí vodou a dáme vařit, čímž se markantně sníží čas namáčení a též vaření. Uvaříme doměkka a scedíme.
Nakrájíme cibule nadrobno a osmahneme na pánvi. Lehce posypeme kmínem, necháme rozvonět, přidáme boby a hořčici a poprášíme paprikou. Zamícháme, chvilku povaříme. Osolíme, opepříme a zalijeme trochou mléka tak, aby se vytvořila omáčka. Za občasného míchání necháme část mléka vyvařit, můžeme přidat plátek másla na zjemnění a celkové propojení chutí (tento trik používám pokaždé, i při hubnutí, stojí za to:)) a podáváme.
Servírovala jsem s bramborami, druhý den s bramborovou kaší a okurkami - byla to bašta a až k neuvěření bylo, že i milý si dle vlastních slov "moc pochutnal" a schválil mi pokrm zařadit do jídelníčku:)

1 komentář:

  1. Tak sójové maso jsem měla několikrát, ale sójové boby jsem ještě neměla... Jak to chutná??

    Jinak stejně jako já od jiné blogerky, tak ty máš u mne na blogu "ocenění" :-)

    OdpovědětVymazat

Ráda si přečtu Váš názor:)! Díky za komentář, případnou odpověď najdete opět zde. Sofie